Whoopsy Daisy Forum
Bienvenue sur Whoopsy Daisy, le forum des amoureux de la littérature et de la culture anglaise ! Pour profiter pleinement de notre forum, nous vous conseillons de vous identifier si vous êtes déjà membre. Et surtout n'hésitez pas à nous rejoindre si vous ne l'êtes pas encore !
Whoopsy Daisy Forum
Bienvenue sur Whoopsy Daisy, le forum des amoureux de la littérature et de la culture anglaise ! Pour profiter pleinement de notre forum, nous vous conseillons de vous identifier si vous êtes déjà membre. Et surtout n'hésitez pas à nous rejoindre si vous ne l'êtes pas encore !


Forum des amoureux de la littérature et de la culture anglaise
 
AccueilRechercherS'enregistrerConnexion
Bienvenue sur Whoopsy Daisy

Whoopsy Daisy n'est pas un blog, mais un forum participatif: participez !
-45%
Le deal à ne pas rater :
WHIRLPOOL OWFC3C26X – Lave-vaisselle pose libre 14 couverts – ...
339 € 622 €
Voir le deal

 

 Charles Dickens à l'écran

Aller en bas 
3 participants
AuteurMessage
Emjy
Bookworm
Emjy



Charles Dickens à l'écran Empty
MessageSujet: Charles Dickens à l'écran   Charles Dickens à l'écran Icon_minitimeMar 2 Sep - 17:20

Radio Times vient de publier ce très intéressant article sur les représentations de Charles Dickens sur le petit et grand écran, je vous le copie/colle ici :

Citation :
We celebrate five of the best portrayals of the prolific author on film and TV

Charles Dickens à l'écran 56149
By Huw Fullerton
Tuesday 2 September 2014 at 06:05PM
It’s hard to think of many figures more influential on popular culture than Charles Dickens. The prolific author was a phenomenon in his day, and since then his books have only travelled further around the world.
One of those inspired by his works was former EastEnders writer Tony Jordan, who appears tonight on BBC4’s The Secret Life of Books to examine Great Expectations.
Given Dickens's legacy, it's a surprise that he’s only been played onscreen a handful of times, usually in a fairly minor role. Still, the times he has popped up have been memorable – here are our picks of the best.
Ralph Fiennes – The Invisible woman
Fiennes also directed this film from last year, which dramatised the real-life affair between a middle-aged Dickens and the 18-year-old actress Nelly Ternan (Felicity Jones). While it was somewhat criticised for its deliberate pace, Fiennes received plaudits for bringing a complex and sanguine portrait of the author to the screen.




The Great Gonzo – The Muppet Christmas Carol
Talk about stunt casting – the decision to cast daredevil Muppet The Great Gonzo as Dickens was an unusual choice by the Jim Henson company, but it paid off in a Christmas classic that’s still fondly remembered every festive season.



Charles Dickens à l'écran 56148
Mark Heap – Desperate Romantics

The Green Wing and Friday Night Dinner star brought his own brand of tortured weirdness to the role of a joyless Dickens, often criticizing the romping of the young artists the series followed (played by Aidan Turner, Rafe Spall and Samuel Barnett). Still, its depiction of the author as a tireless social campaigner is spot-on.

Derek Jacobi – The Riddle
It’s safe to say that this supernatural 2007 thriller isn’t the most conventional depiction of Dickens, with Shakespearean actor Derek Jacobi doing double service as both the author and a present-day tramp who teams up with Vinnie Jones to solve a murder involving an unpublished Dickens manuscript. Please Sir, no more.



Simon Callow
If any man can lay claim to the role of Dickens it’s Callow, by sheer force of repetition if nothing else. Most will remember him as Dickens in the third episode of the revived series of Doctor Who in 2005 (helping Christopher Eccleston battle off some ghost-like aliens), later returning to the role for a quick cameo in the 2011 series finale.
However, he’s also starred as the author in films Christmas Carol: The Movie, and Hans Christian Andersen: My Life as a Fairytale, a one-man show called The Mystery of Charles Dickens and again on TV in 1996’s An Audience with Charles Dickens. He's clearly a big fan...


source : Arrow

Lesquelles connaissez-vous ?

_________________
Charles Dickens à l'écran 16482110
Revenir en haut Aller en bas
Miss Virginia
Bookworm
Miss Virginia



Charles Dickens à l'écran Empty
MessageSujet: Re: Charles Dickens à l'écran   Charles Dickens à l'écran Icon_minitimeMar 2 Sep - 17:31

Je ne connais que le film de Ralph Fiennes...
Revenir en haut Aller en bas
Emjy
Bookworm
Emjy



Charles Dickens à l'écran Empty
MessageSujet: Re: Charles Dickens à l'écran   Charles Dickens à l'écran Icon_minitimeMar 2 Sep - 18:16

Je n'ai vu que The Invisible woman, l'épisode de Doctor Who (que j'avais plutôt bien aimé) et The Muppet Christmas Carol que je trouve super !
Je suis étonnée de voir à quel point Charles Dickens a été peu interprété au cinéma ...

_________________
Charles Dickens à l'écran 16482110
Revenir en haut Aller en bas
Miss Virginia
Bookworm
Miss Virginia



Charles Dickens à l'écran Empty
MessageSujet: Re: Charles Dickens à l'écran   Charles Dickens à l'écran Icon_minitimeMar 2 Sep - 18:32

C'est vrai que c'est étonnant.
Revenir en haut Aller en bas
Shelbylee
Bookworm
Shelbylee



Charles Dickens à l'écran Empty
MessageSujet: Re: Charles Dickens à l'écran   Charles Dickens à l'écran Icon_minitimeVen 5 Sep - 20:12

J'ai vu Doctor Who et Desperate Romantics et j'attends de recevoir mon dvd de The Invisible Woman lol!

Par contre, ils ont fait un très petit choix, IMDB annonce 64 films avec le personnage de Dickens.

_________________
Charles Dickens à l'écran Master11
Revenir en haut Aller en bas
Emjy
Bookworm
Emjy



Charles Dickens à l'écran Empty
MessageSujet: Re: Charles Dickens à l'écran   Charles Dickens à l'écran Icon_minitimeVen 5 Sep - 20:17

Je ne savais même pas qu'on le voyait dans Desperate Romantics !

_________________
Charles Dickens à l'écran 16482110
Revenir en haut Aller en bas
Shelbylee
Bookworm
Shelbylee



Charles Dickens à l'écran Empty
MessageSujet: Re: Charles Dickens à l'écran   Charles Dickens à l'écran Icon_minitimeVen 5 Sep - 20:20

Pas beaucoup de temps.
J'aime beaucoup Dickens, mais il avait quand même le mauvais goût de ne pas aimer les Préraphaélites Evil or Very Mad

_________________
Charles Dickens à l'écran Master11
Revenir en haut Aller en bas
Contenu sponsorisé





Charles Dickens à l'écran Empty
MessageSujet: Re: Charles Dickens à l'écran   Charles Dickens à l'écran Icon_minitime

Revenir en haut Aller en bas
 
Charles Dickens à l'écran
Revenir en haut 
Page 1 sur 1
 Sujets similaires
-
» Charles Dickens
» L'ami commun de Charles Dickens
» Charles Dickens & vous
» Bleak House de Charles Dickens
» Charles Dickens de Jean-Pierre Ohl

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Whoopsy Daisy Forum :: Keep calm and fake a British accent :: Littérature britannique (XIXème siècle et antérieure) :: Charles Dickens-
Sauter vers: