Forum des amoureux de la littérature et de la culture anglaise |
Bienvenue sur Whoopsy Daisy Whoopsy Daisy n'est pas un blog, mais un forum participatif: participez !
|
|
| The Jane Austen Remedy de Ruth Wilson | |
| | Auteur | Message |
---|
Emjy Bookworm
| Sujet: The Jane Austen Remedy de Ruth Wilson Jeu 18 Mai - 9:03 | |
| Cet essai écrit sous forme de mémoires vient de sortir en anglais et il a l'air passionnant. - Citation :
- Ruth Wilson first encountered Pride and Prejudice in the 1940s and has returned to Jane Austen countless times over the course of a long life. After her sixtieth birthday, she took the radical decision to retreat from her conventional married life and live alone while confronting feelings of loss and unhappiness. As Wilson read between the lines of Austen's six major novels, she felt herself reclaiming her voice and her sense of self. An uplifting memoir of love, self-acceptance and the curative power of reading, The Jane Austen Remedy is an inspirational account of nine vivid decades, unravelling memories and searching for small truths to help explain the arc of a life that has been both ordinary and extraordinary.
'Essential reading for anyone who wants to experience and understand the unique comfort that Austen's works universally provide.' NATALIE JENNER On peut lire le début ici : (L'autrice cite, entre autres, Vanessa Bell, Virginia Woolf, Edith Wharton dès les premières pages alors j'ai encore plus envie d'en lire plus !) _________________ |
| | | Shelbylee Bookworm
| Sujet: Re: The Jane Austen Remedy de Ruth Wilson Jeu 18 Mai - 10:05 | |
| Repéré aussi, je croyais qu'il était déjà sorti depuis un bail _________________ |
| | | Barbara Ironic Dandy
| Sujet: Re: The Jane Austen Remedy de Ruth Wilson Jeu 18 Mai - 10:18 | |
| Celui là aussi a l’air incontournable! (Je viens de remarquer le topic « all roads lead to Austen », en complément!) |
| | | Emjy Bookworm
| | | | Melwasul Indian Shawl
| Sujet: Re: The Jane Austen Remedy de Ruth Wilson Jeu 18 Mai - 13:27 | |
| La première couverture est tellement belle !! |
| | | Diana Bookworm
| Sujet: Re: The Jane Austen Remedy de Ruth Wilson Jeu 18 Mai - 14:46 | |
| Le sujet m'intéresse aussi, et la couverture du 1er livre est très belle _________________ |
| | | sandie Bookworm
| Sujet: Re: The Jane Austen Remedy de Ruth Wilson Jeu 18 Mai - 16:52 | |
| Pareil, j'adore la couverture de gauche _________________ |
| | | Contenu sponsorisé
| Sujet: Re: The Jane Austen Remedy de Ruth Wilson | |
| |
| | | | The Jane Austen Remedy de Ruth Wilson | |
|