Bienvenue sur Whoopsy Daisy, le forum des amoureux de la littérature et de la culture anglaise ! Pour profiter pleinement de notre forum, nous vous conseillons de vous identifier si vous êtes déjà membre. Et surtout n'hésitez pas à nous rejoindre si vous ne l'êtes pas encore !
Whoopsy Daisy Forum
Bienvenue sur Whoopsy Daisy, le forum des amoureux de la littérature et de la culture anglaise ! Pour profiter pleinement de notre forum, nous vous conseillons de vous identifier si vous êtes déjà membre. Et surtout n'hésitez pas à nous rejoindre si vous ne l'êtes pas encore !
Forum des amoureux de la littérature et de la culture anglaise
Bienvenue sur Whoopsy Daisy
Whoopsy Daisy n'est pas un blog, mais un forum participatif: participez !
Dress in the Age of Jane Austen de Hilary Davidson
3 participants
Auteur
Sujet: Dress in the Age of Jane Austen de Hilary Davidson Ven 3 Avr - 13:25
Ce beau livre est sorti il y a quelques mois en Angleterre. J'ai eu l'occasion de le feuilleter à la librairie américaine Galignani, à Paris. Je n'ai pas craqué mais je pense que lorsque le confinement sera terminé, je me l'offrirai ! Il a l'air passionnant et c'est vraiment le plus bel ouvrage qui existe sur le sujet.
Citation :
A comprehensive and beautifully illustrated examination of dress, clothing, fashion, and sewing in the Regency seen through the lens of Jane Austen's life and writings
This lively book reveals the clothing and fashion of the world depicted in Jane Austen's beloved books, focusing on the long Regency between the years 1795 and 1825. During this period, accelerated change saw Britain's turbulent entry into the modern age, and clothing reflected these transformations. Starting with the intimate perspective of clothing the self, Dress in the Age of Jane Austen moves outward through the social and cultural spheres of home, village, countryside, and cities, and into the wider national and global realms, exploring the varied ways people dressed to inhabit these environments. Jane Austen's famously observant fictional writings, as well as her letters, provide the entry point for examining the Regency age's rich complexity of fashion, dress, and textiles for men and women in their contemporary contexts.
Lavishly illustrated with paintings, drawings, historic garments, and fashion plates-including many previously unpublished images-this authoritative yet accessible book will help readers visualize the external selves of Austen's immortal characters as clearly as she wrote of their internal ones. The result is an enhanced understanding of Austen's work and time, and also of the history of one of Britain's most distinctive fashion eras.
Sujet: Re: Dress in the Age of Jane Austen de Hilary Davidson Lun 6 Avr - 8:41
AAAAAAH il me le faut! Moi qui me suis lancée dans l'étude de la mode à travers les âges, j'en ai besoin x)
Emjy Bookworm
Sujet: Re: Dress in the Age of Jane Austen de Hilary Davidson Lun 6 Avr - 16:19
AnGee a écrit:
AAAAAAH il me le faut! Moi qui me suis lancée dans l'étude de la mode à travers les âges, j'en ai besoin x)
Super !
Un petit aperçu en vidéo de l'intérieur du livre :
Il a l'air vraiment superbe !
Sujet: Re: Dress in the Age of Jane Austen de Hilary Davidson Ven 10 Avr - 15:59
Whaou, il a l'air d'être génial ce livre. La vidéo donne envie. Il a l'air d'être bien complet en plus. C'est super.
Contenu sponsorisé
Sujet: Re: Dress in the Age of Jane Austen de Hilary Davidson
Dress in the Age of Jane Austen de Hilary Davidson