Whoopsy Daisy Forum
Bienvenue sur Whoopsy Daisy, le forum des amoureux de la littérature et de la culture anglaise ! Pour profiter pleinement de notre forum, nous vous conseillons de vous identifier si vous êtes déjà membre. Et surtout n'hésitez pas à nous rejoindre si vous ne l'êtes pas encore !
Whoopsy Daisy Forum
Bienvenue sur Whoopsy Daisy, le forum des amoureux de la littérature et de la culture anglaise ! Pour profiter pleinement de notre forum, nous vous conseillons de vous identifier si vous êtes déjà membre. Et surtout n'hésitez pas à nous rejoindre si vous ne l'êtes pas encore !


Forum des amoureux de la littérature et de la culture anglaise
 
AccueilRechercherS'enregistrerConnexion
Bienvenue sur Whoopsy Daisy

Whoopsy Daisy n'est pas un blog, mais un forum participatif: participez !
Le Deal du moment :
Fnac : 2 Funko Pop achetées : le 3ème ...
Voir le deal

 

 My Dear Sophy de Kimberly Truesdale

Aller en bas 
5 participants
AuteurMessage
Emjy
Bookworm
Emjy



My Dear Sophy de Kimberly Truesdale Empty
MessageSujet: My Dear Sophy de Kimberly Truesdale   My Dear Sophy de Kimberly Truesdale Icon_minitimeMar 27 Aoû - 19:19

Les romans dérivés de Persuasion sont bien plus rares que ceux inspirés d' Orgueil & Prejugés et celui-ci a particulièrement attiré mon attention. Il s'agit d'un roman consacré à Sophy Wentworth, la soeur aînée du capitaine Frederick Wentworth, et à sa rencontre avec l'amiral Croft. L'intrigue se passe 15 ans avant celle de Persuasion.

My Dear Sophy de Kimberly Truesdale 15739721

Citation :
Sophy Wentworth loves her life in sleepy Milverton...

Twenty-three year old Sophia Wentworth lives a quiet life in the small country town of Milverton. Here she helps her Papa, the town doctor, visits with her friends, and attempts – usually unsuccessfully – to keep her younger brothers Edward and Frederick out of trouble. When the opportunity to marry the handsome and attentive young curate who's just moved into the next town presents itself, Sophy is tempted by a life of pleasant repetitions and obligations, a life that will keep her at the center of the town and the community she loves so much.

Until a stranger arrives...

Captain Conrad Croft grew up in Milverton, where his father is the rector. He has spent the past fourteen years traveling the world with the British Navy. On a surprise visit home, Conrad meets Sophia – who was just eight years old when he left. He becomes intrigued by this woman, the silent core of strength for the entire town. When his attempts to draw her out succeed, Conrad discovers an intelligent, witty, strong woman who might just be his perfect match. He only has to convince her of it before he sails away again.

Fifteen years before the events of Jane Austen's Persuasion, this is the story of how the Admiral and Mrs. Croft first meet.

Comme j'aime bien ce personnage secondaire, je me laisserai sûrement tenter par ce livre. Je profiterai sans doute de l'animation The Pemberley Party pour le découvrir. En plus, les critiques que j'ai pu lire par ci par là sont plutôt bonnes !

Et vous, connaissez-vous ce roman ? Very Happy

_________________
My Dear Sophy de Kimberly Truesdale 16482110
Revenir en haut Aller en bas
Miss Virginia
Bookworm
Miss Virginia



My Dear Sophy de Kimberly Truesdale Empty
MessageSujet: Re: My Dear Sophy de Kimberly Truesdale   My Dear Sophy de Kimberly Truesdale Icon_minitimeMar 27 Aoû - 20:27

Ça peut être sympa! Hâte de lire des avis sur ce roman.
Revenir en haut Aller en bas
Diana
Bookworm
Diana



My Dear Sophy de Kimberly Truesdale Empty
MessageSujet: Re: My Dear Sophy de Kimberly Truesdale   My Dear Sophy de Kimberly Truesdale Icon_minitimeMar 27 Aoû - 21:52

Ce livre me tente bien aussi Smile 
Et c'est vrai, il y a peu de livres dérivés de Persuasion..

_________________
My Dear Sophy de Kimberly Truesdale Ben10
Revenir en haut Aller en bas
Emjy
Bookworm
Emjy



My Dear Sophy de Kimberly Truesdale Empty
MessageSujet: Re: My Dear Sophy de Kimberly Truesdale   My Dear Sophy de Kimberly Truesdale Icon_minitimeMer 18 Sep - 18:39

Je l'ai fini et je vous le conseille ! Very Happy 

L'auteur de ce roman a eu la bonne idée de mettre en scène la rencontre de Sophy Wentworth, la soeur aînée du fameux Capitaine Wentworth, et du Capitaine Croft, 15 ans avant les évènements décrits dans Persuasion. Le résultat est sensible et émouvant My Dear Sophy de Kimberly Truesdale 312935 
 
Dans ce roman, Kimberly Truesdale nous emmène dans un petit village du nom de Milverton, dans le Somerset, où nous faisons la connaissance de la famille Wentworth. Frederick n'est pas encore le fringant capitaine que nous connaissons tous. Pour l'instant, c'est un adolescent espiègle et intrépide qui a du mal à supporter l'autorité de son père, le Docteur Wentworth. Frederick a un frère et une soeur aînés, le studieux Edward, avec qui il s'amuse autant qu'il se dispute, et Sophy, l'héroïne de notre histoire, une jeune femme douce et passionnée, tranquille et rêveuse. Depuis la mort de sa mère, Sophy s'occupe de son père et de ses frères avec énergie et patience, et de la patience il en faut, surtout que l'harmonie familiale repose sur un très fragile équilibre ! Elle prête également une oreille compatissante à ses nombreux visiteurs, leur offrant des sourires et des encouragements. Sophy est aimée des habitants de Milverton, lesquels voient son rapprochement avec le très apprécié jeune pasteur Mr Hollingworth d'un bon oeil. Mr Hollingworth est un homme bien fait de sa personne, sympathique et intelligent. Si Sophy l'épouse, elle ne manquera de rien et pourra continuer à vivre auprès de sa famille. Sophy menait jusqu'ici une existence sans surprises et presque toute tracée mais c'était compter sans l'arrivée inopinée d'un certain Capitaine Croft ! Après pas moins de 14 ans d'absence, le voilà enfin de retour ! Son père, le révérent Croft, et sa mère, accueillent leur fils prodigue à bras ouverts. Il faut dire que Connie (car c'est comme ça que ses proches l'appellent) fait figure de héros de la Marine Royale ! Les frères Wentworth, tout particulièrement Frederick, naturellement, écoutent, admiratifs, le récit de ses aventures. Et Sophy, elle, tombe, peu à peu, amoureuse de cet aventurier charismatique.
Lorsque nous faisons la connaissance du couple Croft dans Persuasion, il nous apparaît rapidement comme un couple heureux. Et dans l'oeuvre de Jane Austen, on ne peut pas dire qu'ils soient si nombreux. Kimberly Truesdale nous montre ici clairement les raisons qui ont fait de ce mariage un mariage réussi. Sophy et Connie sont égaux. Ils sont de véritables partenaires, à l'image même des héros et héroïnes de chacun des romans de Jane Austen. Ils sont tombés amoureux en apprenant à se connaître et c'est un vrai plaisir pour le lecteur d'assister à l'évolution de leurs sentiments. Le roman est écrit avec élégance et beaucoup de sensibilité. My Dear Sophy a beaucoup de charme et je me réjouis de lire la suite des aventures de Sophy et de son Capitaine (car, oui, une suite est bien prévue ! Wink ).
 
J'ai envoyé un mail à l'auteur il y a quelques jours pour lui poser quelques questions sur ses goûts, ses inspirations et son travail. Je partagerai cette interview avec vous très bientôt ! Very Happy

_________________
My Dear Sophy de Kimberly Truesdale 16482110
Revenir en haut Aller en bas
Miss Virginia
Bookworm
Miss Virginia



My Dear Sophy de Kimberly Truesdale Empty
MessageSujet: Re: My Dear Sophy de Kimberly Truesdale   My Dear Sophy de Kimberly Truesdale Icon_minitimeMer 18 Sep - 19:08

Oh ça donne très envie!!
Revenir en haut Aller en bas
Emjy
Bookworm
Emjy



My Dear Sophy de Kimberly Truesdale Empty
MessageSujet: Re: My Dear Sophy de Kimberly Truesdale   My Dear Sophy de Kimberly Truesdale Icon_minitimeJeu 19 Sep - 16:15

Je pense qu'il devrait te plaire, Miss Virginia, ainsi qu'à tous les amateurs de Persuasion. Wink  J'avoue que ça m'a fait plaisir de faire la connaissance du Frederick Wentworth adolescent Razz

_________________
My Dear Sophy de Kimberly Truesdale 16482110
Revenir en haut Aller en bas
Miss Virginia
Bookworm
Miss Virginia



My Dear Sophy de Kimberly Truesdale Empty
MessageSujet: Re: My Dear Sophy de Kimberly Truesdale   My Dear Sophy de Kimberly Truesdale Icon_minitimeJeu 19 Sep - 16:16

Oui je comprends! lol! 
J'aime bien la couverture d'ailleurs.
Revenir en haut Aller en bas
Emjy
Bookworm
Emjy



My Dear Sophy de Kimberly Truesdale Empty
MessageSujet: Re: My Dear Sophy de Kimberly Truesdale   My Dear Sophy de Kimberly Truesdale Icon_minitimeJeu 19 Sep - 16:17

Je l'aime bien aussi Very Happy 
 
Je vous poste l'interview de l'auteur (+ une petite surprise) dans la soirée Wink

_________________
My Dear Sophy de Kimberly Truesdale 16482110
Revenir en haut Aller en bas
Miss Virginia
Bookworm
Miss Virginia



My Dear Sophy de Kimberly Truesdale Empty
MessageSujet: Re: My Dear Sophy de Kimberly Truesdale   My Dear Sophy de Kimberly Truesdale Icon_minitimeJeu 19 Sep - 18:18

Cool!!lol! 
Revenir en haut Aller en bas
Emjy
Bookworm
Emjy



My Dear Sophy de Kimberly Truesdale Empty
MessageSujet: Re: My Dear Sophy de Kimberly Truesdale   My Dear Sophy de Kimberly Truesdale Icon_minitimeJeu 19 Sep - 21:06

Kimberly Truesdale, en plus d'avoir un certain talent pour l'écriture, est une jeune femme très sympathique. Elle a eu la gentillesse de répondre à quelques unes de mes questions.
 
Voici donc son interview :
 
Citation :
First of all, please let me say that I am so thankful to everyone here for your support and for your interest in My Dear Sophy! It is always a joy to me to meet readers and to talk with them. Aurelie has asked me some questions, but please ask me anything else you would like to know! Here's a secret about authors: we always love to talk about our books! Smile


- When did you first read Jane Austen and how did you "met" her ?


I can't really remember the first time I read Jane Austen! I know it was very early in my life. I read a lot of books and my wonderful mother was always giving me books she thought I should read. I do remember that it was really in high school (or secondary school) when I realized that I loved Jane Austen's books. I remember reading Pride and Prejudice all in one sitting because I couldn't put it down! I had to know what happened.



- When did you first think about writing My Dear Sophy ?


About two years ago I became involved with the website called IndieJane.org. I met the two women who run the site and they asked me to read and review a few books by other people who had written "adaptations" or "sequels" to Jane Austen's books. So I started to think that I could do it, too.

And I also realized that lots of people write about Pride and Prejudice, but practically nobody was writing about Persuasion, which is my personal favorite of Jane Austen's novels. So I read the book again and again and I realized that, in all of Jane Austen's books, there are very few examples of marriages that work and men and women that live "happily ever after." Think of Mr and Mrs Bennet in Pride and Prejudice or Sir and Lady Bertram in Mansfield Park. Not very happy married people. So it interested me that Jane Austen makes the Admiral and Mrs Croft (Sophy and Conrad) a happy couple! I started to think about the question: what was it about them that made them happy together? And what might Frederick Wentworth have learned from his older sister? When you read the book, you'll know that there is a very important letter that is sent... just like in Persuasion! I like to think that Captain Wentworth stole the idea of a letter from his older sister and brother-in-law!


- Have you seen all the Persuasion adaptations ? What's your favorite and why ?


I have! And I will admit that I sometimes just watch my favorite parts... I like bits of both the 1995 version and the 2007 version. I like the emotion in both of them. I think that the "Captains" in both are great. I think I like the 1995 Anne more. She's more of how I picture Anne when I read.



- In My Dear Sophy, the hero is a naval captain. Did you read some historical naval fiction like Hornblower and/or do some research (about the Royal Navy for example) before witing the novel  ?


Oh yes! I'm a long-time fan of the Horatio Hornblower series. I also started to read the Master and Commander series by Patrick O'Brien (and even named Captain Croft's best friend after him!). I want to continue writing more books about Sophy and Conrad, which means that I am constantly trying to do more research. I have two whole notebooks already filled with notes and reading lists for research. And thank goodness we live in the internet age, because I spent hours and hours online reading all kinds of things and looking at pictures and diagrams of boats. I wanted to make the naval stuff as true as possible. In future books, Sophy and Conrad will voyage around the world together. And Sophy knows almost nothing about boats! So she has a lot to learn. Which is good, because I can learn along with her.



- If My Dear Sophy is made into a movie, which actors would you like to see playing Sophy and Connie ?


Great question! I am not sure I have anyone in mind for Sophy. I like to leave her free to that any reader can picture herself as the main character. So, I guess I would have to ask you all who you think would play Sophy! For Conrad, though, I had the Australian actor Dustin Clare in mind. I was watching the tv show Spartacus when I started writing and I really liked his strength (look at some of his pictures for his MUSCLES) and his hair is the right color and length. Also, he has the exact smile that I saw in Connie. Here is the picture I think of when I picture Connie: http://www.imdb.com/media/rm3357981184/nm1967109?ref_=nmmi_mi_all_sf_20



- Can you tell us a few words about My Dear Sophy sequels ?


I started to talk about his in the other question, so I will continue here! My Dear Sophy takes place in 1799, right as the wars are really getting started. Persuasion takes place in 1814-15. I hope to write about all that time in between and maybe even after! Sophy and Conrad have a long and happy life together. In Persuasion, Sophy tells about how she's crossed the ocean four times and spent years in the East Indies. Jane Austen gives some idea of what the Crofts get up to once they get married and start traveling. So I hope to write about all of that!



- Have you read some other Jane Austen inspired novels ? What are your favorites ?


I have! I love the Pride and Prejudice novels by Jennifer Becton. She writes about some of the secondary characters (as in, not just Darcy and Elizabeth). I also like a sort-of modern adaptation of Pride and Prejudice called Attempting Elizabeth by Jessica Grey (who also writes lovely adaptations of fairy tales).



- What are your favorites authors and books (classics and contemporary) ? What are your favorite book genres ?


I love romance and love! So I read a lot of romance novels of all kinds. I also like Victorian novels by George Eliot and Charles Dickens. I adore the Bronte sisters and I read Jane Eyre nearly every year! I love to read, really, so I will read anything that seems interesting to me. Right now, I'm re-reading the Anne of Green Gables series, which I love from my childhood, and the Outlander series by Diana Gabaldon, which is a wonderful historical epic.



- Can you tell us about your other novel, The Wrong Woman ?


Sure! I said that I love romance, so I wrote a romance novel. It's set in the Regency or Jane Austen's same time period. The story is about Isobel Masters who is nearly thirty and thinks she's unattractive and will never get married. She's also really clumsy and so many years before the book begins, the hero, Miles Shepherd, Baron of Revere, has called her a nasty name. Isobel hates him for it. Well, then Isobel's younger sister Catherine comes to town because she needs a husband. And Miles decides he will court her! So he and Isobel have to spend time together... and I won't tell much more to spoil the story. But I will say that Miles and Isobel get their happily ever after together.



Thank you very much for having me! Please leave more questions or comments and I will try to answer Smile

 
 
J'espère que tout ceci vous donnera envie de découvrir son roman ! N'hésitez pas à nous faire part de vos commentaires et réactions ! Very Happy 
 
 
Sinon, elle propose de faire gagner à 2 membres du forum un ebook de My Dear Sophy (dans n'importe quel format numérique, y compris kindle). Pour participer, envoyer moi un mp avant la fin de la semaine Very Happy

_________________
My Dear Sophy de Kimberly Truesdale 16482110
Revenir en haut Aller en bas
Maribel
Byronic Hero
Maribel



My Dear Sophy de Kimberly Truesdale Empty
MessageSujet: Re: My Dear Sophy de Kimberly Truesdale   My Dear Sophy de Kimberly Truesdale Icon_minitimeVen 20 Sep - 0:57

C'est une entrevue très intéressante. Et c'est très gentil à elle de donner deux exemplaires. study 
Merci Emjy.
Revenir en haut Aller en bas
Summerday
Bookworm
Summerday



My Dear Sophy de Kimberly Truesdale Empty
MessageSujet: Re: My Dear Sophy de Kimberly Truesdale   My Dear Sophy de Kimberly Truesdale Icon_minitimeVen 20 Sep - 9:48

Quelle rapidité! Elle est vraiment adorable d'avoir pris le temps de répondre à ces questions aussi vite. Very Happy J'ai commandé le livre, savoir qu'on y croise le Captain Frederick Wentworth jeune m'a convaincue! Smile
Revenir en haut Aller en bas
Miss Virginia
Bookworm
Miss Virginia



My Dear Sophy de Kimberly Truesdale Empty
MessageSujet: Re: My Dear Sophy de Kimberly Truesdale   My Dear Sophy de Kimberly Truesdale Icon_minitimeVen 20 Sep - 11:21

Merci Emjy!! C'est vraiment très intéressant!! Je pense commander le bouquin moi aussi!
Revenir en haut Aller en bas
Miss Virginia
Bookworm
Miss Virginia



My Dear Sophy de Kimberly Truesdale Empty
MessageSujet: Re: My Dear Sophy de Kimberly Truesdale   My Dear Sophy de Kimberly Truesdale Icon_minitimeLun 16 Fév - 10:47

Ce roman m'a beaucoup plu. J'ai adoré retrouver Frédérick Wentworth enfant, et le couple Croft. Cette adaptation est vraiment intéressante, ça change des éternelles adaptations d'Orgueil et préjugés.
Le roman est plutôt bien construit et assez vraisemblable en tant que prequel de Persuasion. Certains passages sont magnifiques : la scène à côté de l'étang, celle qui a lieu lors de la visite du bateau, la scène de demande en mariage...
L'auteur a su donner un peu d'épaisseur psychologique au personnage de Sophy qui n'est pas un personnage très développé dans le roman original.

Une jolie réussite.
Revenir en haut Aller en bas
Emjy
Bookworm
Emjy



My Dear Sophy de Kimberly Truesdale Empty
MessageSujet: Re: My Dear Sophy de Kimberly Truesdale   My Dear Sophy de Kimberly Truesdale Icon_minitimeLun 16 Fév - 19:48

Je suis ravie que tu sois tombée sous le charme de ce roman toi aussi  Very Happy

Citation :
Cette adaptation est vraiment intéressante, ça change des éternelles adaptations d'Orgueil et préjugés.
Je suis bien d'accord ! Dommage qu'elle ne soit pas plus connue et surtout qu'elle ne soit pas traduite en France (Milady, si vous nous lisez ... Wink )
Le roman décrit une très belle histoire d'amour sans tomber dans la mièvrerie. Et il est bien écrit, ce qui ne gâche rien Wink

_________________
My Dear Sophy de Kimberly Truesdale 16482110
Revenir en haut Aller en bas
Miss Virginia
Bookworm
Miss Virginia



My Dear Sophy de Kimberly Truesdale Empty
MessageSujet: Re: My Dear Sophy de Kimberly Truesdale   My Dear Sophy de Kimberly Truesdale Icon_minitimeLun 16 Fév - 20:25

C'est vrai que c'est pas mal écrit.
Revenir en haut Aller en bas
Contenu sponsorisé





My Dear Sophy de Kimberly Truesdale Empty
MessageSujet: Re: My Dear Sophy de Kimberly Truesdale   My Dear Sophy de Kimberly Truesdale Icon_minitime

Revenir en haut Aller en bas
 
My Dear Sophy de Kimberly Truesdale
Revenir en haut 
Page 1 sur 1
 Sujets similaires
-
» The Body Finder, paranormal YA thriller de Kimberly Derting
» Adorable Sophy de Georgette Heyer
» T.J. Middleton, Oh my dear !
» Dear Jane: Wise Counsel from Ms. Austen and Friends
» Dear Mrs Bird d'A.J. Pearce

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Whoopsy Daisy Forum :: Keep calm and fake a British accent :: Jane Austen :: Oeuvres dérivées-
Sauter vers: