Whoopsy Daisy Forum
Bienvenue sur Whoopsy Daisy, le forum des amoureux de la littérature et de la culture anglaise ! Pour profiter pleinement de notre forum, nous vous conseillons de vous identifier si vous êtes déjà membre. Et surtout n'hésitez pas à nous rejoindre si vous ne l'êtes pas encore !
Whoopsy Daisy Forum
Bienvenue sur Whoopsy Daisy, le forum des amoureux de la littérature et de la culture anglaise ! Pour profiter pleinement de notre forum, nous vous conseillons de vous identifier si vous êtes déjà membre. Et surtout n'hésitez pas à nous rejoindre si vous ne l'êtes pas encore !


Forum des amoureux de la littérature et de la culture anglaise
 
AccueilRechercherS'enregistrerConnexion
Bienvenue sur Whoopsy Daisy

Whoopsy Daisy n'est pas un blog, mais un forum participatif: participez !
Le Deal du moment : -50%
-50% Baskets Nike Air Huarache
Voir le deal
64.99 €

 

 Square haunting : Five women, freedom and London between the wars de Francesca Wade

Aller en bas 
2 participants
AuteurMessage
Shelbylee
Bookworm
Shelbylee



Square haunting : Five women, freedom and London between the wars de Francesca Wade  Empty
MessageSujet: Square haunting : Five women, freedom and London between the wars de Francesca Wade    Square haunting : Five women, freedom and London between the wars de Francesca Wade  Icon_minitimeJeu 16 Avr - 10:06

Square haunting : Five women, freedom and London between the wars de Francesca Wade  Square10

Citation :
'Outstanding. I'll be recommending this all year.' Sarah Bakewell
'A beautiful and deeply moving book.' Sally Rooney

'I like this London life . . . the street-sauntering and square-haunting.' Virginia Woolf, diary, 1925

Mecklenburgh Square, on the radical fringes of interwar Bloomsbury, was home to activists, experimenters and revolutionaries; among them were the modernist poet H. D., detective novelist Dorothy L. Sayers, classicist Jane Harrison, economic historian Eileen Power, and writer and publisher Virginia Woolf. They each alighted there seeking a space where they could live, love and, above all, work independently.

Francesca Wade's spellbinding group biography explores how these trailblazing women pushed the boundaries of literature, scholarship, and social norms, forging careers that would have been impossible without these rooms of their own.

'Elegant, erudite and absorbing, Square Haunting is a startlingly original debut, and Francesca Wade is a writer to watch.' Frances Wilson
'A fascinating voyage through the lives of five remarkable women - moving and immersive.' Edmund Gordon

J'ai repéré cet ouvrage sur instagram et il a plutôt des avis élogieux. Evidemment avec Virginia Woolf et Dorothy L. Sayers, je suis tentée, mais j'attendrai le paperback.

_________________
Square haunting : Five women, freedom and London between the wars de Francesca Wade  Master11
Revenir en haut Aller en bas
Emjy
Bookworm
Emjy



Square haunting : Five women, freedom and London between the wars de Francesca Wade  Empty
MessageSujet: Re: Square haunting : Five women, freedom and London between the wars de Francesca Wade    Square haunting : Five women, freedom and London between the wars de Francesca Wade  Icon_minitimeJeu 16 Avr - 10:20

Tu crois qu'il sortira en paperback ? Je croise les doigts en tous cas.

L'éditeur a publié cette chouette présentation de l'auteur où elle parle de ce fascinant quartier :


_________________
Square haunting : Five women, freedom and London between the wars de Francesca Wade  16482110
Revenir en haut Aller en bas
Shelbylee
Bookworm
Shelbylee



Square haunting : Five women, freedom and London between the wars de Francesca Wade  Empty
MessageSujet: Re: Square haunting : Five women, freedom and London between the wars de Francesca Wade    Square haunting : Five women, freedom and London between the wars de Francesca Wade  Icon_minitimeJeu 16 Avr - 10:28

Merci pour la vidéo que je trouve déjà absolument passionnante même au sujet des 3 auteurs que je ne connais pas.

Je trouve qu'on le voit beaucoup donc j'espère qu'il y aura un paperback, mais on le saura vite.

_________________
Square haunting : Five women, freedom and London between the wars de Francesca Wade  Master11
Revenir en haut Aller en bas
Emjy
Bookworm
Emjy



Square haunting : Five women, freedom and London between the wars de Francesca Wade  Empty
MessageSujet: Re: Square haunting : Five women, freedom and London between the wars de Francesca Wade    Square haunting : Five women, freedom and London between the wars de Francesca Wade  Icon_minitimeSam 18 Avr - 17:56

Il sort le 7 janvier en poche  Very Happy

_________________
Square haunting : Five women, freedom and London between the wars de Francesca Wade  16482110
Revenir en haut Aller en bas
Shelbylee
Bookworm
Shelbylee



Square haunting : Five women, freedom and London between the wars de Francesca Wade  Empty
MessageSujet: Re: Square haunting : Five women, freedom and London between the wars de Francesca Wade    Square haunting : Five women, freedom and London between the wars de Francesca Wade  Icon_minitimeDim 19 Avr - 14:59

Bon voilà, il suffisait de demander Razz

_________________
Square haunting : Five women, freedom and London between the wars de Francesca Wade  Master11
Revenir en haut Aller en bas
Emjy
Bookworm
Emjy



Square haunting : Five women, freedom and London between the wars de Francesca Wade  Empty
MessageSujet: Re: Square haunting : Five women, freedom and London between the wars de Francesca Wade    Square haunting : Five women, freedom and London between the wars de Francesca Wade  Icon_minitimeVen 13 Nov - 14:03

La version poche qui sort donc le 7/01 :

Square haunting : Five women, freedom and London between the wars de Francesca Wade  9780571330669

Il y a un petit article consacré à cet ouvrage dans le dernier Persephone Biannually. On y apprend notamment que l'auteur travaille à la librairie à temps partiel. J'aimerais beaucoup l'y croiser un jour Razz

_________________
Square haunting : Five women, freedom and London between the wars de Francesca Wade  16482110
Revenir en haut Aller en bas
Shelbylee
Bookworm
Shelbylee



Square haunting : Five women, freedom and London between the wars de Francesca Wade  Empty
MessageSujet: Re: Square haunting : Five women, freedom and London between the wars de Francesca Wade    Square haunting : Five women, freedom and London between the wars de Francesca Wade  Icon_minitimeVen 13 Nov - 17:36

Ah super, je pense que je me le commanderai.

_________________
Square haunting : Five women, freedom and London between the wars de Francesca Wade  Master11
Revenir en haut Aller en bas
Emjy
Bookworm
Emjy



Square haunting : Five women, freedom and London between the wars de Francesca Wade  Empty
MessageSujet: Re: Square haunting : Five women, freedom and London between the wars de Francesca Wade    Square haunting : Five women, freedom and London between the wars de Francesca Wade  Icon_minitimeSam 19 Déc - 17:37

La sortie de l'édition poche anglaise a été avancée au 24 décembre : étonnant !

_________________
Square haunting : Five women, freedom and London between the wars de Francesca Wade  16482110
Revenir en haut Aller en bas
Shelbylee
Bookworm
Shelbylee



Square haunting : Five women, freedom and London between the wars de Francesca Wade  Empty
MessageSujet: Re: Square haunting : Five women, freedom and London between the wars de Francesca Wade    Square haunting : Five women, freedom and London between the wars de Francesca Wade  Icon_minitimeSam 19 Déc - 20:08

Sans doute pour Noël. Mais bon pour nous c'est trop tard Razz

_________________
Square haunting : Five women, freedom and London between the wars de Francesca Wade  Master11
Revenir en haut Aller en bas
Contenu sponsorisé





Square haunting : Five women, freedom and London between the wars de Francesca Wade  Empty
MessageSujet: Re: Square haunting : Five women, freedom and London between the wars de Francesca Wade    Square haunting : Five women, freedom and London between the wars de Francesca Wade  Icon_minitime

Revenir en haut Aller en bas
 
Square haunting : Five women, freedom and London between the wars de Francesca Wade
Revenir en haut 
Page 1 sur 1
 Sujets similaires
-
» The Watsons, la pièce de Laura Wade
» The Haunting of Hill House (2018)
» Madensky Square d'Eva Ibbotson
» The Haunting of Villa Diodati : Dr Who Saison 12 épisode 8
» Washington Square de Henry James

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Whoopsy Daisy Forum :: Keep calm and fake a British accent :: Littérature britannique contemporaine - 1970 à nos jours :: Essais sur la littérature-
Sauter vers: