Whoopsy Daisy Forum
Bienvenue sur Whoopsy Daisy, le forum des amoureux de la littérature et de la culture anglaise ! Pour profiter pleinement de notre forum, nous vous conseillons de vous identifier si vous êtes déjà membre. Et surtout n'hésitez pas à nous rejoindre si vous ne l'êtes pas encore !
Whoopsy Daisy Forum
Bienvenue sur Whoopsy Daisy, le forum des amoureux de la littérature et de la culture anglaise ! Pour profiter pleinement de notre forum, nous vous conseillons de vous identifier si vous êtes déjà membre. Et surtout n'hésitez pas à nous rejoindre si vous ne l'êtes pas encore !


Forum des amoureux de la littérature et de la culture anglaise
 
AccueilRechercherS'enregistrerConnexion
Bienvenue sur Whoopsy Daisy

Whoopsy Daisy n'est pas un blog, mais un forum participatif: participez !
Le Deal du moment : -34%
-34% LG OLED55B3 – TV OLED 4K 55″ 2023 ...
Voir le deal
919 €

 

 Dress in the Age of Jane Austen de Hilary Davidson

Aller en bas 
3 participants
AuteurMessage
Emjy
Bookworm
Emjy



Dress in the Age of Jane Austen de Hilary Davidson Empty
MessageSujet: Dress in the Age of Jane Austen de Hilary Davidson   Dress in the Age of Jane Austen de Hilary Davidson Icon_minitimeVen 3 Avr - 13:25

Ce beau livre est sorti il y a quelques mois en Angleterre. J'ai eu l'occasion de le feuilleter à la librairie américaine Galignani, à Paris. Je n'ai pas craqué mais je pense que lorsque le confinement sera terminé, je me l'offrirai !
Il a l'air passionnant et c'est vraiment le plus bel ouvrage qui existe sur le sujet. Dress in the Age of Jane Austen de Hilary Davidson 557349


Dress in the Age of Jane Austen de Hilary Davidson 9780300218725


Citation :
A comprehensive and beautifully illustrated examination of dress, clothing, fashion, and sewing in the Regency seen through the lens of Jane Austen's life and writings

This lively book reveals the clothing and fashion of the world depicted in Jane Austen's beloved books, focusing on the long Regency between the years 1795 and 1825. During this period, accelerated change saw Britain's turbulent entry into the modern age, and clothing reflected these transformations. Starting with the intimate perspective of clothing the self, Dress in the Age of Jane Austen moves outward through the social and cultural spheres of home, village, countryside, and cities, and into the wider national and global realms, exploring the varied ways people dressed to inhabit these environments. Jane Austen's famously observant fictional writings, as well as her letters, provide the entry point for examining the Regency age's rich complexity of fashion, dress, and textiles for men and women in their contemporary contexts.

Lavishly illustrated with paintings, drawings, historic garments, and fashion plates-including many previously unpublished images-this authoritative yet accessible book will help readers visualize the external selves of Austen's immortal characters as clearly as she wrote of their internal ones. The result is an enhanced understanding of Austen's work and time, and also of the history of one of Britain's most distinctive fashion eras.

_________________
Dress in the Age of Jane Austen de Hilary Davidson 16482110
Revenir en haut Aller en bas
AnGee
Bookworm
AnGee



Dress in the Age of Jane Austen de Hilary Davidson Empty
MessageSujet: Re: Dress in the Age of Jane Austen de Hilary Davidson   Dress in the Age of Jane Austen de Hilary Davidson Icon_minitimeLun 6 Avr - 8:41

AAAAAAH il me le faut! Moi qui me suis lancée dans l'étude de la mode à travers les âges, j'en ai besoin x)
Revenir en haut Aller en bas
Emjy
Bookworm
Emjy



Dress in the Age of Jane Austen de Hilary Davidson Empty
MessageSujet: Re: Dress in the Age of Jane Austen de Hilary Davidson   Dress in the Age of Jane Austen de Hilary Davidson Icon_minitimeLun 6 Avr - 16:19

AnGee a écrit:
AAAAAAH il me le faut! Moi qui me suis lancée dans l'étude de la mode à travers les âges, j'en ai besoin x)
Super !

Un petit aperçu en vidéo de l'intérieur du livre :



Il a l'air vraiment superbe ! Dress in the Age of Jane Austen de Hilary Davidson 557349

_________________
Dress in the Age of Jane Austen de Hilary Davidson 16482110
Revenir en haut Aller en bas
mrsturner
gothic novel reader
mrsturner



Dress in the Age of Jane Austen de Hilary Davidson Empty
MessageSujet: Re: Dress in the Age of Jane Austen de Hilary Davidson   Dress in the Age of Jane Austen de Hilary Davidson Icon_minitimeVen 10 Avr - 15:59

Whaou, il a l'air d'être génial ce livre. La vidéo donne envie. Il a l'air d'être bien complet en plus. C'est super.
Revenir en haut Aller en bas
Contenu sponsorisé





Dress in the Age of Jane Austen de Hilary Davidson Empty
MessageSujet: Re: Dress in the Age of Jane Austen de Hilary Davidson   Dress in the Age of Jane Austen de Hilary Davidson Icon_minitime

Revenir en haut Aller en bas
 
Dress in the Age of Jane Austen de Hilary Davidson
Revenir en haut 
Page 1 sur 1
 Sujets similaires
-
» The Jane Austen Society ( Le cercle littéraire des amoureux de Jane Austen) de Natalie Jenner
» Jane Austen made me do it, une collection de nouvelles autour des romans de Jane Austen
» Jane Austen Investigates - Les Enquêtes de Jane Austen de Julia Golding
» Miss Austen 2012 : votez pour vos héroïnes de Jane Austen préférées !
» Jane Austen: Daddy's Girl The Life and Influence of The Revd George Austen de Zöe Wheddon

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Whoopsy Daisy Forum :: Keep calm and fake a British accent :: Jane Austen :: Documentation-
Sauter vers: